marți , 1 decembrie 2020

Cum a evoluat comertul in pandemia Covid-19

La nivel global, pandemia Covid-19 a inchis multe magazine si afaceri in intreaga lume. Iar clientii s-au reorientat repede catre cumparaturile online fortand in multe tari o digitalizare prematura.

Astfel, fiecare dintre noi am inceput sa luam in considerare optiuni de shopping pe care altfel probabil ca le-am fi ignorat. Cati dintre voi ati renuntat la shoppingul traditional pentru a cumpara din magazinele online? Piata de ecommerce a raspuns rapid la noile nevoi, la noi volume de comenzi, la noile categorii de produse de baza necesare in pandemie.

Mai mult, aceleasi magazine online au jucat un rol important si in educarea populatiei in a cumpara produsele necesare si s-au mutat in online multe afaceri care pana acum existau doar in offline (ca magazin fizic).

Ce s-a intamplat in comert in aceasta perioada?

Frica, neincredere, provizii

  • Consumatorii au achizitionat rapid articole pentru sanatate si ingrijire personala (vitamine, dezinfectant pentru maini, masti de protectie, termometre, alimente, hartie igienica etc.) de la comerciantii cu amanuntul din mediul online, evitand astfel deplasarile si pastrand distantarea sociala.
  • Numarul cumparatorilor online a crescut pe masura ce clientii traditionali au fost determinati sa faca cumparaturi online din cauza pandemiei. Conform unui studiu eMarketer, aproape 150 de milioane de oameni vor deveni la finalul acestui an cumparatori din magazinele online.
  • Problemele de stocuri si de livrarea comenzilor au atins niveluri necunoscute pentru multi pana acum și vor influenta puternic comportamentele consumatorilor in perioada urmatoare.
Invatam de acasa, muncim de acasa, cumparam online

Acceptare si acomodare

Deoarece marile comunitati globale au suportat masuri de blocare (izolare), cumparatorii au cautat alternative pentru nevoi noi si recurente. Iata cateva exemple despre modul in care cererea consumatorilor s-a schimbat in aceast an:

  • Clientii si-au dezvoltat o mentalitate de economisire/reducere a costurilor si de acoperire impotriva necunoscutului; a aparut un interes si mai mare pentru reduceri, discounturi si produse mai ieftine
  • In anumite state comertul a fost ajutat de catre guverne prin diverse masuri. In Germania de exemplu, a fost redus TVA-ul in toata aceasta perioada, lucru care a ajutat si mai mult consumul.
  • In Europa, guvernele au lansat diverse programe care au contribuit la amortizarea pierderilor de venituri pentru afacerile locale si la mentinerea cheltuielilor de consum.
  • Realitatea muncii de la domiciliu(work from home) si a scolii online a stimulat achizitiile de electronice, mobilier de birou și articole educationale, inclusiv monitoare, laptop, tablete, casti, camere web, scaune, aparate calitate aer și achizitii de cursuri si programe online.

Adaptare la noua realitate

Chiar daca in multe tari restrictiile au fost ridicate si multe magazine traditionale au fost deschise, comportamentul clientilor a ramas unul digital, orientat catre cumparaturile din magazinele online.

Iata cateva din tre schimbarile la nivel de comportament de shopping:

  • Clientii prefera noua modalitate de a-si ridica cumparaturile din pick-up point-uri, EasyBox sau livrare la usa prin curieri.
  • Pe masura ce oamenii raman tot mi mult acasa, echipamentele sportive, articolele de ingrijire a sanatatii dar si dispozitivele electronice pentru uz acasa continua sa adune o pondere tot mai mare in cheltuielile de uz casnic. Interesul pentru produse de ingrijire personala a dus la o crestere a vanzarilor pentru produsele beauty cu 50% fata de anul anterior.

Pandemia COVID a scos la suprafata atat punctele tari, cat si riscurile, provocand companiile sa se schimbe rapid pentru a satisface cererea digitala. Aceasta experienta a creat in acelasi timp si o schimbare fundamentala in comportamentul cumparaturilor consumatorilor; datele din IBM Retail Index arata ca pandemia a accelerat trecerea de la magazinele fizice la cumparaturile digitale cu aproximativ cinci ani. Hmmm!

Noile categorii de cumparaturi online care au castigat teren in perioada pandemiei:

  • Ingrijire personala, Beauty
  • Casa si Gradina, Mobilier
  • Sport & Fitness
  • Produse educationale, cursuri online, carti
  • Jocuri si jucarii
  • Electronice si electrocasnice
  • Mancare si bauturi, Bacanie
  • Cadouri

Vezi si...

Windows 10 vulnerabilitate 2020

Windows inca vulnerabil, chiar si in versiunea 10

Google a dezvaluit recent existenta unei vulnerabilitati in sistemele Windows pe care atacatorii o foloseau …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *